6 maart 2022

Het ijsbaanterrein biedt zo veel nieuwe kansen!

Uitgeest mag zich gelukkig prijzen met een ijsbaanterrein dat gelegen ligt binnen de bebouwde kom van ons mooie dorp. Ook wij als PvdA koesteren deze mooie plek en willen dat heel veel inwoners van deze plek gebruik gaan maken. Het is inmiddels bekend dat de nieuw te bouwen sportzaal aan de rand van het terrein geplaatst gaat worden. De direct omwonenden kwamen met het plan om het ijsbaanterrein multifunctioneel in te richten, dit plan wordt door ons omarmd.

Stel je voor, een skeelerbaan van 200 meter waar jong en oud kunnen sporten, deze verharde baan verandert, tijdens een vorstperiode, binnen een mum van tijd in een ijsbaan. Kinderen leren hier veilig schaatsen, jong en oud trekken hier hun baantjes. Er worden ook banken op het terrein geplaatst, tijdens mooie dagen is het ijsbaanterrein een ontmoetingsplek voor jong en oud. Inwoners van het oude dorp maken hier hun wandeling. Er komt een fitness circuit, inwoners van Uitgeest worden uitgedaagd meer te sporten en te bewegen. Het terrein kan ook gebuikt worden door de basisscholen, het buiten gymmen kan immers op het terrein plaatsvinden. Ook kermisexploitanten zijn terug te vinden op deze plek. Naast al deze mooie voorzieningen, wordt het ook nog eens een mooie plek met veel bomen en ruimte voor biodiversiteit.

Dit toekomstbeeld is niet alleen een goede keuze voor heel veel inwoners van Uitgeest maar ook voor de verbetering van ons klimaat. Door slechts een deel van het terrein te verharden, kan het regenwater probleemloos worden afgevoerd. Ook extra bomen en biodiversiteit dragen bij aan schonere lucht en zorg voor onze natuur.

Zo wordt het ijsbaanterrein een plek van verbinding, waar naar verwachting vele inwoners plezier aan gaan beleven.